1 Analyseren & ontdekken
Kennismaking
Tijdens het eerste kennismakingsgesprek komen we graag tot bij u. Zodat we vanaf het begin weten waar uw onderneming zich in specialiseert en waar de moeilijkheden of uitdagingen zich bevinden.
We nemen de manier waarop u digitaal samenwerkt onder de loep en maken de analyse van uw problemen zo concreet mogelijk. Zo krijgen wij als docu-mensen inzicht in de documentenstroom van uw organisatie. Een eerste kennismaking duurt meestal een halve of volledige dag, dit is afhankelijk van de grootte van uw onderneming.
Kernteam samenstellen
Tegelijkertijd stellen we ook meteen een kernteam samen. Een kleine groep van mensen die een brede kijk hebben op de interne werking van uw bedrijf. Personen die van aanpak weten en zich met veel goesting op lange termijn willen toespitsen op het uitrollen van het traject. Met hen zullen we verdere stappen organiseren.
2 Pilootproject
Wij geloven dat digitaal samenwerken vertrekt vanuit het ontwikkelen van inzicht. Daarom duiken we meteen live in de actie met één of meerdere pilootproject(en).
Backlog opbouwen
Samen met het kernteam kijken we hoe uw organisatie vandaag werkt. Op basis daarvan stellen we een geprioriteerde lijst samen van functionele vereisten: de backlog. Deze vormt het startpunt om uw oplossing vorm te geven.
Basisoplossing als startpunt
Tegelijkertijd zetten we vanuit onze ervaring alvast een basisconfiguratie op. Een startpunt waarbij we de vaakst voorkomende problemen bij het digitaal samenwerken buitenspel zetten.
Het inzicht dat we verwerven doordat uw organisatie met deze basisoplossing aan de slag gaat, is het fundament waarop we verder bouwen. Hoe sneller het team aan de slag kan, hoe gemakkelijker het is om feedback te ontvangen waardoor we heel gericht verder kunnen ontwikkelen.
3 Roadmap korte en middellange termijn
Op basis van het inzicht uit de piloottrajecten analyseren we bevindingen. Wat zijn de grootste pluspunten? Wat kunnen we nog scherper zetten? Wat ontbreekt er en welke features zouden het dagelijks leven vereenvoudigen?
Volgende stappen uittekenen
Onze docu-mensen verwerken alles in de product backlog die de noden structureert en inzichtelijk maakt. Zo brengen we in kaart welke initiatieven het snelst de grootste meerwaarde kunnen betekenen.
Deze backlog wordt zo onze roadmap. Zo ziet iedereen in uw organisatie waar en wanneer bepaalde mogelijkheden uitgerold worden.
Geavanceerde features
Wij weten als geen ander dat elke organisatie anders in elkaar zit. Dat digitaal samenwerken overal andere vormen aanneemt. Wanneer de basisfunctionaliteiten operationeel zijn durven we ook verder te kijken. Zijn er features op maat die voor uw organisatie zinvol zijn om extra toe te voegen?
4 Evaluatie en optimalisatie
In-zicht: elke dag een beetje beter
Wij geloven in inzicht dat ontstaat vanuit het digitaal samenwerken. Daarom laten we ook na de oplevering van onze oplossing niet los. Waar nodig blijven we luisteren naar uw mensen en blijven adviseren om aan de hand van hun input bij te sturen met als doel: uw organisatie nog efficiënter laten samenwerken.
Futureproof
Uw organisatie staat nooit stil en is voortdurend in beweging. Onze aanpak gaat daar van uit en stelt u in staat om het digitaal samenwerken daarop aan te passen wanneer nodig. Zodat we ook ont-wikkelen wat morgen ingewikkeld zal zijn, met goesting in de toekomst.